Nyhedsarkiv

  • Alle-
  • Nyhedsbrev-
  • Cases-
Nye webinarer i Vejledningsfunktionen

september 27, 2022

Nye webinarer i Vejledningsfunktionen Vejledningsfunktionen inviterer til en række onlinesessioner om forskellige typer forskningsprojekter og data, og om de krav og processer man som forsker kan møde i hvert scenarie. Sessionerne vil bestå af en kort introduktion til Vejledningsfunktionen, et oplæg om dagens emne og en spørgerunde, hvor du har…

Nye åbningstider i Vejledningsfunktionen

september 23, 2022

Nye åbningstider i Vejledningsfunktionen Fra 1. oktober ændrer Vejledningsfunktionen under Én Indgang til Sundhedsdata åbningstider. De nye åbningstider er gældende alle hverdage. Vejledningsfunktionens medarbejdere kan fremadrettet kontaktes i nedenstående tidsrum på tlf. 2494 7969 Mandag-torsdag: kl. 10.00-14.00Fredag: kl. 10.00-13.00 Vejledningsfunktionen kan også kontaktes på mail: info@vejledningsfunktionen.dk Gældende åbningstider er til enhver…

Case 12: Hjemsendelse fra Forskerservice

september 6, 2022

Case 12: Hjemsendelse fra Forskerservice Cases er eksempler på de spørgsmål og henvendelser, vi modtager i Vejledningsfunktionen, som vi gerne vil dele til inspiration for andre. En forsker henvendte sig til Vejledningsfunktionen for at få vejledning i, hvordan filer fra Forskermaskinen kunne hjemsendes. Forskeren var interesseret i selve koden for…

Case 11: Kvalitetssikringsprojekt

august 26, 2022

Case 11: Kvalitetssikringsprojekt Cases er eksempler på de spørgsmål og henvendelser, vi modtager i Vejledningsfunktionen, som vi gerne vil dele til inspiration for andre. En forsker henvendte sig til Vejledningsfunktionen med et spørgsmål om, hvordan et kvalitetssikringsprojekt defineres. Kvalitetssikringsprojekter skal ikke anmeldes til komitésystemet. Det er hospitalsledelsen der hvor du…

Case 10: Ansøgning om adgang til data fra Regionernes Kliniske Kvalitetsprogram

august 17, 2022

Case 10: Ansøgning om adgang til data fra Regionernes Kliniske Kvalitetsprogram Cases er eksempler på de spørgsmål og henvendelser, vi modtager i #Vejledningsfunktionen, som vi gerne vil dele til inspiration for andre. En forsker kontaktede Vejledningsfunktionen, fordi forskeren behøvede data om sjældne sygdomme i den danske befolkning til brug i…

Case 9: Regionale databaser og BI-kontorer

august 9, 2022

Case 9: Regionale databaser og BI-kontorer   Cases er eksempler på de spørgsmål og henvendelser, vi modtager i Vejledningsfunktionen, som vi gerne vil dele til inspiration for andre. En forsker kontaktede Vejledningsfunktionen, fordi forskeren skulle bruge en række CPR-numre til udsendelse af spørgeskemaer. Forskeren ville gerne vide, hvor disse CPR-numre…

Case 8: LPR2 til LPR3

juni 21, 2022

Case 8: LPR2 til LPR3   Cases er eksempler på de spørgsmål og henvendelser, vi modtager i Vejledningsfunktionen, som vi gerne vil dele til inspiration for andre. En forsker kontaktede Vejledningsfunktionen for at få mere information om Landspatientregisterets modernisering til LPR3 og de forskelle, der er mellem den tidligere brugte…

Case 7: Kommunale sundhedsdata

juni 9, 2022

Case 7: Kommunale sundhedsdata   Cases er eksempler på de spørgsmål og henvendelser, vi modtager i Vejledningsfunktionen, som vi gerne vil dele til inspiration for andre. En forsker kontaktede Vejledningsfunktionen for at få information om reglerne for ansøgning om kommunernes sundhedsdata, herunder særlig data om hjemmeplejen, hjemmesygeplejen og plejehjemsbeboere. Det…

Forrige
123